معاونت مالی و اقتصادی

امیـر شاکـری
معاون مالی و اقتصادی
تلفن تماس: 33133700-035

خدمات معاونت

آخرین اخبار

2025 10 13

«میثم طالبی» سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شد

شهردار یزد طی حکمی «میثم طالبی عقدا» را به سمت «سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری یزد» منصوب کرد....

119
2025 09 25

سرپرستان جدید معاونت‌های اداری و مالی مناطق و سازمان‌های شهرداری یزد معارفه شدند

طی مراسمی، سرپرستان جدید معاونت های اداری و مالی مناطق پنج‌گانه و سازمان‌های شهرداری یزد با حضور معاونان شهردار و مدیران...

460
2025 09 23

توافقات اولیه برای راه‌اندازی بزرگترین مرکز فروشگاهی چارسوق

شهردار یزد از دست‌یابی به توافقات مقدماتی و اولیه برای راه‌اندازی بزرگترین مرکز عرصه مستقیم کالا در قالب فروشگاه‌های چهارسوق در...

141
2025 09 13

تعداد شعب فروشگاه‌های چارسوق تا پایان سال به عدد ۱۰ خواهد رسید

شهردار یزد از ورود شهرداری به حوزه تنظیم گری بازار خبر داد و گفت: تاکنون چهار شعبه فروشگاه های چارسوق راه اندازی شده که این...

180
آرشیو اخبار

شرح وظایف

سیاستگذاری، برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر به منظور توسعه درآمد، منابع مالی و بهربرداری اقتصادی از املاک شهرداری ​​​​​​​

نظارت بر حسن اجرای مقررات مالی شهرداری ​​​​​​​

نظارت بر وصول درآمد ​​​​​​​

نظارت بر کلیه هزینه ها و معاملات شهرداری و نگهداری حساب هزینه ها و همچنین نظارت بر اعتبارات مصرف شده واحدها ​​​​​​​

نظارت برتامین امکانات و  حفظ و اداره کردن دارایـی های منقـول و غیـر منقـول متعلق به شهـرداری

ادارات زیر مجموعه

مدیریت امور مالی

مدیریت تشخیص و وصول درآمد

مدیریت املاک و مستغلات

سید جعفر دشتکی
مدیر امور مالی
03533133741   
  • نظارت بر کلیه هزینه ها و معاملات شهرداری و نگهداری حساب هزینه ها و همچنین نظارت بر اعتبارات هزینه شده واحد ها

  • احصاء و بروز رسانی حسابداری قیمت تمام شده فعالیتها و خدمات شهرداری جهت ارزیابی عملکرد و تصمیم گیری های مدیریتی

  • نظارت بر انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات بودجه مصوب قبلی طبق مقررات مالی شهرداریها

  • تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن وظایف در برنامه مذکور

  • تهیه گزارشهای مالی و تفریغ بودجه و ترازنامه سالانه شهرداری و بررسی و تایید آنها

  • اقدامات لازم به منظور نگهداری حسابها و هزینه و نظارت در ممیزی و رسیدگی به لیستها و اسناد هزینه

  • بررسی عملکرد مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری و مراقبت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آنها

  • نظارت در حفظ و نگهداری کلیه اموال و دارائیهای شهرداری

  • اقدام در انجام تعهدات مالی در حدود و اعتبارات بودجه جاری مصوبات طبق مقررات و آیین نامه ها و دستورالعملهای مالی

  • تامین کالا و ملزومات مورد نیاز واحدهای تابعه شهرداری

  • اقدام در کنترل و تطبیق کالاهای خریداری شده با صورت وضعیت قبوض و حوالجات انبارها

رضا الهیاری
مدیریت تشخیص وصول درآمد
03533133721
  • برنامه ریزی و اقدام لازم به منظـور وصـول تعرفه مصوب درآمدها و عوارض شهـرداری اعم از تعرفه وصولی مرکـز یا تعرفه عوارض که وصول آنها به مناطق یا سایر واحدهای تابعه تفویض گردیده و نگهداری حساب اقلام مختلف تعرفه های مذکور

  • برنامه ریزی به منظور مطالعه و پیشنهاد منابع جدید و بازنگری منابع درآمد

  • صدور دستورالعمل به منظور ایجاد تسهیلات لازم جهت مودیان تعرفه های مصوب عوارض و ارائه روشهای تازه برای گردش امور وصول عوارض جاری شهروندان

  • اتخاذ تدابیر لازم به منظور تشخیص و استیفای حقوق شهرداری به حیطه وصول درآوردن بدهی معوقه مودیان

  • بررسی و اظهار نظر در خصوص درآمدهای درآمدهای نوسازی مناطق که از طرف مدیر منطقه پیشنهاد می گردد

  • برنامه ریزی به منظور شناسایی نقاط ضعف عملیات مرتبط با وصول عوارض و درآمدها در شهرداری

  • برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای یکسان سازی رویه های وصول عوارض و درآمدها در شهرداری

  • نظارت بر جذب و وصول عوارض و درآمدهای وصولی و اتخاذ تدابیر لازم برای جذب و وصول کامل و به موقع آنها​​​​​​​

محسن دهقان بنادکی
مدیریت املاک و مستغلات
03533133757
  • ارزیابی جهت تحصیل حریم و تکمیل پرونده خرید املاکی که در طرح توسعه معابر و یا در مسیر طرحهای مورد نظر شهرداری قرار می گیرد.

  • بررسی و ارزیابی و کارشناسی اراضی و املاک مورد معامله شهرداری، اعم از خرید، فروش، اجاره، استیجاری و تهیه فهرست مورد نیاز هر طرح

  • برنامه ریزی و نظارت به منظور تهیه شناسنامه املاک شهرداری

  •  بررسی و ارزیابی و کارشناسی اراضی و املاک مورد معامله شهرداری اعم از خرید و فروش و اجاره و استیجاره و تهیه فهرست مورد نیاز در هر طرح.

  • اقدام به انجام کلیه معاملات ملکی شهرداری در دفاتر اسناد رسمی

  • ثبت دفاتر املاک و اراضی شهرداری و تغییرات آن طبق دستورالعملهای صادره و نگهداری آخرین اطلاعات املاک و اراضی متعلق به شهرداری

  • اقدام به ثبت اراضی و املاک متعلق به شهرداری در دفاتر رسمی ثبت اسناد و املاک و تثبیت مالکیت شهرداری بر کلیه املاک و مستحدثات متعلق به شهرداری برابر مقررات و تنظیم دفاتر خاص املاک

  • بررسی پرونده های تملکی انجام شده از لحاظ صحت عملیات واگذاری معوض و تعیین وضعیت دقیق املاک تخصیص یافته به عنوان معوض و تهیه گزارش موارد تخلف احتمالی

  • اقدام برای تفکیک اراضی اختصاص شهرداری با اخذ مجوز تغییر کاربری با رعایت ضوابط و صرفه و صلاح شهرداری

  • اقدام برای ثبت رسمی مالکیت شهرداری بر مستغلات متعلق به شهرداری و نگهداری اسناد آنها

  • اقدام در ثبت مشخصات املاک عمومی شهرداری

تماس با ما

آدرس
  • آدرس شهرداری مرکز: یزد -میدان آزادی - ابتدای خیابان شهید مطهری
تلفن 
035-33130
پست الکترونیک
info@yazd.ir